GyIK

Kinek ajánlott a speedfitness®?

Mindenkinek, akinek céljai között szerepel:

  •     formás, atlétikusan izmos, karcsú test elérése
  •     fogyás
  •     fittség, vitalitás fokozása
  •     hát- és ízületi fájdalmak csökkentése
  •     cellulit tüneteitől való megszabadulás
  •     szülés utáni rehabilitáció
  •     állóképesség javítás


Mindenkinek, aki:

  •     kevés idővel rendelkezik
  •     szakember segítségét, motivációját igényli
  •     nem kedveli az edzőtermeket
  •     nem szeret nagy sporttáskákat magával cipelni
  •     nem szereti a tömeget
  •     gyors eredményekre vágyik


Mindegy, hogy idős vagy fiatal, férfi vagy nő, élsportoló vagy sportkerülő, a Speedfitness kihozza Önből a maximumot! Már rövid időn belül látható és érezhető eredmények, a leggyorsabb út a topformához!

 

Hányszor jöjjek egy héten Speedfitness®-re, hogy látványos eredményt érjek el?

A Speedfitness-szel végzett 15 perces edzés egy másfél-két órás, kőkemény konditermi edzésnek felel meg.
Ebből következően hosszú regenerálódási idő szükséges az izmoknak, hogy újra hasznosan tudjon velük dolgozni. Ha hetente 2 alkalommal, legalább 2 nap kihagyással jár Speedfitnessre, biztosan el fogja érni céljait!

 

Kinek nem ajánlott a speedfitness®?
A Speedfitness nem ajánlott az alábbi esetekben:

  •     Erős vérzékenység (hemofília)
  •     Diabetes II.
  •     Lázas megbetegedések, akut bakteriális vagy vírusos folyamatok
  •     Bőrelváltozások: az allergia és bőrirritációk, stb. formájában jelentkező bőrelváltozások esetében, amelyek bőrpírrel, vagy pörsenések kialakulásával, erős viszketési ingerrel járnak, az elektródákkal, ill. elektromos árammal való érintkezéskor elővigyázatosság javasolt.
  •     Szívritmus-szabályozó használata esetén
  •     Súlyos neurológiai betegségek: az olyan súlyos neurológiai zavarok esetén, mint a szklerózis multiplex, amiotrófiás laterális szklerózis, spasticus spinális paralízis, Parkinson-kór, epilepszia, stb.
  •     Tuberkulózis
  •     Daganatos megbetegedések
  •     Terhesség

Mi az az „impulzus” és mi történik az izomzatommal az edzés alatt?

Az impulzus frekvencia (Hz-ben) mutatja meg, hogy hány egyedi impulzus hat az összehúzódás időtartama során az izomzatra. Az edzés alatt 4 másodperces időközönként váltják egymást a stimulációs és a pihenő periódusok.

  •     7 Hz: 7 izom összehúzódást jelent egy másodperc alatt. Jótékony hatásai nyirokkeringés-, az anyagcsere- és a vérkeringés fokozása. (Cellulit program)
  •     85 Hz: 85 izom összehúzódás egy másodperc alatt. Optimális inger a harántcsíkolt izomzat számára. (Speedfitness erőnléti edzés)
  •     100 Hz: 100 izom összehúzódás egy másodperc alatt. Jótékony hatása az izomlazítás és fájdalomcsillapítás terén jelentkezik. (Body relax program edzés után)

 

Helyettesíti a konvencionális (hagyományos edzést) a Speedfitness® tréning?

Maximálisan!Edzés közben 1 másodperc alatt 85 izom összehúzódás történik. Ez egy impulzus alatt 4-szer 85 összehúzódást jelen. Enélkül a módszer nélkül ez a combizom esetében egy guggolást jelent. Tehát olyan terhelést nyújt az izomzatnak, mintha egy másodperc alatt 85-ször guggolnánk le és állnánk fel. Mindezt a Speedfitness-szel mind 8 izomcsoportban egyszerre érjük el!

Alkalmas a technológia szülés

utáni rehabilitációra?


Alkalmas! Számos tanulmány bizonyítja, hogy az EMS techonlógia gyorsan és hatékonyan megedzi a gát- és mélyizmokat. Fontos, hogy a nőgyógyász konzultálásával körülbelül négy-hat héttel a szülés után kezdje az edzést. Az edzés egy nagyon enyhe intenzitással kezdődjön, ezután, a reakciótól függően, lassan emeljük az intenzitást a különböző edzések folyamán.

 

Fájdalmas a Speedfitness® edzés?


A Speedfitness edzés teljesen fájdalommentes. Tréning során a súlyzós edzésekhez hasonló izomfeszülést, izommunkát éreznek a vendégek. A speciális, nagy felületű elektródák tökéletesen, stabilan, elcsúszás nélkül illeszkednek a testre és ezáltal teljesen egyenletesen vezetik az impulzusokat – legújabb EMS-technológiának köszönhetően semmiféle, elektromos áramból fakadó kellemetlen érzés nem tapasztalható. Nincsenek erős ütéseket közvetítő, csípő pontok.



Érhet áramütés az edzés során?


Az áramütés teljesen kizárt, tökéletesen biztonságos a rendszer. A szigorú német minőségbiztosítási rendszer garantálja, hogy semmi kellemetlenség nem történhet az edzések alatt.



Alkalmas a Speedfitness® a test

átmasszírozására?


Igen. A speedfitness masszázsprogramot (Body Relax) is tartalmaz az edzés és a cellulit program mellett, ami kellemesen ellazítja az izmokat edzés után. Ez a program biztosítja minden edzés után a levezetést, nyújtást, ami igény szerint speciális strechinggel is kiegészíthető.



Rehabilitációban használható

a Speedfitness?


Igen! AZ EMS edzések abszolút izület kímélők, így szinte bárki alkalmazhatja a Speedfitness edzéseket. Klinikai tanulmányok bizonyítják,hogy hát- és nyaki panaszok esetén is segítséget nyújt ez az edzésmódszer hiszen, a nehezen edzhető mélyizmokat is megerősíti, így a panaszok rövid idő alatt csökkennek, illetve teljesen megszűnnek. Emellett a gátizmokat is stimulálja így a vizetinkontinenciát is hatékonyan csökkenti, klinikai tesztek pedig teljes gyógyulásról is beszámoltak az esetek 70%-ában.

 

Miért hatékony a Speedfitness®

testsúlycsökkentési célok kitűzése

esetén is?


A súly- és zsírcsökkentést napjainkban gyakran helytelen és egyoldalú diétával közelítik meg. Bár a testsúly gyakran valóban csökkenhet ezek hatására, de csak az izomszövetek nagy mértékű leépülésének rovására. A rossz táplálkozásból és mozgáshiányból álló életforma vezet csak igazán a test anyagcsere folyamatainak rossz irányú elmozdulásához.

 

Alapvetően kétfajta edzésünk van és mindkettő hozzásegít a fogyáshoz, csak más-más úton. A Speedfitness erőnléti tréningek során a testsúly és a testzsír hatékony és tartós csökkentése az edzésekkel felépített zsírmentes izomtömeggel valósulhat meg. A magas anyagcsere-aktivitás az EMS-tréning közben és még órákkal utána is fennmarad, az alapanyagcsere az izomtömeg növekedése miatt tartósan megnő. Az ezzel párhuzamosan zajló egészséges táplálkozással a testsúly ésszerűen és tartósan csökkenthető. A másik edzésfajtánk az ún. „cellulit edzés”, ami a nyirokkeringést, az emésztést és a zsíranyagcserét gyorsítja. Dinamikus, aerob gyakorlatok végzésével kiegészítve rendkívül hatásos a fogyási folyamatok beindításában. A két edzést kombinálva már egy hónap után látványos eredmények érhetők el!



Gyakori hát- és derékfájással

küszködöm. Ez nem kizáró tényező?


Egyáltalán nem, sőt! A hát-és derékfájás a mozgásszegény életmód, illetve ülőmunka leggyakoribb következménye. A gerinc melletti tartóizmok elgyengülnek és már meg is jelenik a fájdalom. A Speedfitness kiválóan erősíti a tartóizmokat, ráadásul nemcsak felületileg: olyan mélyen fekvő, stabilizáló izmokat is elérünk és megerősítünk, melyeket más edzésmódszerrel csak nagyon hosszú idő alatt érhetnénk el. A vendégeink általában már 2-3 alkalom után jelzik, hogy csökkent, vagy megszűnt derékfájásuk, javult állóképességük és fokozódott vitalitásuk.

 

Mennyi idő alatt látszik meg az

edzések eredménye?


Rendszeres Speedfitness edzés, és helyes táplálkozás mellett már akár 4-5 alkalom után látható változás! Fontos tudni,hogy az edzés csak egy részét adja a testünk átalakításának! Megfelelő étrend nélkül sokkal lassabb lesz a változás! Fontos ,hogy fehérjedúsan táplálkozzunk, és minimum naponta 4-szer együnk “keveset”.

 

Profi dietetikus, és szakmailag felkészült edzőink segítenek mindenkinek összeállítani egy könnyen betarható diétát, mely a Speedfitness edzéssel kombinálva a legrövidebb út a sikerhez!

 

Lesz izomlázam az edzés után?


Igen A speedfitness segítségével igen intenzív izommunka végezhető, ami másnap, harmadnap erős izomlázzal jár. Érdemes nyújtó gyakorlatokkal zárni az edzéseket, hogy csökkentsük az izomláz mértékét.



Hányszor jöjjek egy héten

Speedfitness®-re, hogy látványos

eredményt érjek el?


A Speedfitness-szel végzett 15 perces edzés egy másfél-két órás, kőkemény konditermi edzésnek felel meg.
Ebből következően hosszú regenerálódási idő szükséges az izmoknak, hogy újra hasznosan tudjon velük dolgozni. Ha hetente 2 alkalommal, legalább 2 nap kihagyással jár Speedfitnessre, biztosan el fogja érni céljait!

Kell mozognom, dinamikus edzést

végeznem a speedfitness® edzés

során?


Igen. Az edzés összehasonlíthatatlanul hatékonyabb,ha a statikus gyakorlatok mellett dinamikus, az egész testet átmozgató gyakorlatokat is végzünk. Az edzés mozgásanyaga megegyezik egy hagyományos kondi termi edzés vagy egy aerobic óra alapgyakorlataival. Míg az edzőteremben a súlyzók, gépek , gumikötél stb. jelentik az edzéseszközöket, addig a Speedfitnessnél a kis erősségű váltóáram. Előbbinél a súly nagyságát kell legyőzni, utóbbinál az impulzus erősségét.

 

Mi az az „impulzus” és mi történik az

izomzatommal az edzés alatt?



Az impulzus frekvencia (Hz-ben) mutatja meg, hogy hány egyedi impulzus hat az összehúzódás időtartama során az izomzatra. Az edzés alatt 4 másodperces időközönként váltják egymást a stimulációs és a pihenő periódusok.

 

  • 7 Hz: 7 izom összehúzódást jelent egy másodperc alatt. Jótékony hatásai nyirokkeringés-, az anyagcsere- és a vérkeringés fokozása. (Cellulit program)
  • 85 Hz: 85 izom összehúzódás egy másodperc alatt. Optimális inger a harántcsíkolt izomzat számára. (Speedfitness erőnléti edzés)
  • 100 Hz: 100 izom összehúzódás egy másodperc alatt. Jótékony hatása az izomlazítás és fájdalomcsillapítás terén jelentkezik. (Body relax program edzés után)